Tankar om allt & inget

Just nu är jag fruktansvärt fruktansvärt lycklig, jag mår verkligen sjukt bra och livet känns bara sådär perfekt som i filmer ni vet, så känner jag nu.
Men samtidigt finns det så mycket som snurrar i mitt huvud, framtiden, hästarna och allt det som vanligtsvis snurrar inne i en tonårings huvud med killproblem och sånt där.
 
Men jag tror att man någon gång i livet måste stanna upp, inse faktum att inte allt går och leva på sin magkänsla. För visst är det så? Man kan inte göra allting hela tiden eller göra alla glada. Jag tror man ska leva på ett sätt som gör en själv lycklig, hur egoistiskt det än kan låta får man ibland stanna, prioritera bort saker och tänka på sig själv.
 
Jag har behövt att välja bort ett antal saker och prioritera det jag själv känner mig värd att lägga min tid på, i detta fall, fotboll, hästar och skolan, det är dom tre saker just nu jag prioriterar framför någonting annat. Jag prioriterar just det för att jag mår så bra av det, jag mår otroligt bra och känner mig mer hemma än någonsin i stallet på hästryggen eller när jag springer runt och lirar boll, jag är inte den som älskar skolan mest i världen men den är viktig.
 
För mig funkar det inte bara att vara, även fast någonting är osäkert. Jag vill veta vad jag själv vill göra med mitt liv, i nuet och i framtiden. Känner jag mig osäker så släpper jag det helt och hållet. Jag har stannat upp i livet, tagit reda på vad jag vill och vad jag vill lägga min tid på. Jag vet att det kan såra många, men jag har kommit dit där jag måste tänka över vad jag vill och vilka saker jag egentligen vill lägga tid på.
För det finns ingen chans i världen att jag ska hinna med allting jag vill hinna med.
 
Det är tjugo fyra jävla timmar, av dom ska jag gå i skolan, plugga, träna fotboll, lägga minst två timmar i stallet och rida, umgås med kompisar, plugga och blogga, sova, äta. Jag kommer ju bli utbränd som tretton åring i högsta grad. För det funkar inte, jag kan inte låtsas som att allt kommer bli bra om jag bara stressar på lite, för det kommer det inte bli. Det handlar om att prioritera sitt liv, bestämma sig för någonting och gå all in för det och det är precis det jag kommer göra.
 
WAKE UP, KICK SOME ASS, SLEAP, ON REPEAT.
 
 
Osminkad i pappas t-shirt på kvällen men ändå ett leénde på läpparna, ett äkta sådant också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0