Se livet som en satsning

Nu när jag skriver det här inlägget sitter jag och lyssnar på Linn och Ebbas podcast gamla podcast "1000 timmar" vilket handlar om satsning, lite om skolan, livet och planen för sin egen framtid. 
Jag måste bara få ta del av denna diskussionen faktiskt.
 
Varför kan vi alla inte få göra vad vi vill? Vi MÅSTE våga ta vara på livet och våga göra en satsning, våga leva sitt eget liv. Alla vi är olika, tänker olika och vill olika. Även fast man tror det så vill alla inte ha A+ i skolan, precis alla vill inte ha högsta betyget man kan få och alla vill inte plugga sina resterande timmar när man inte är i skolan. ALLA bestämmer över sitt eget liv och det kan ingen styra över, inte någon. 
 
Jag rider en häst minst en timme varje dag och spendera säkert två-tre timmar till att bara vara i stallet, umgås med stall kompisar och skaffa en hel del kvalitétstid. Sedan tränar jag samanlagt fyra-fem gånger i veckan och på det långa skoldagar, tidiga mornar och en hel del plugg på det. Det är svårt att trycka in allt på 24 timmar. 
 
Vissa vill lägga sin satsning på skolan, vissa vill lägga sin satsning på ridningen eller vilken annan sport som helst. 
Jag tycker inte någonting ska behöva stoppa sin drömmar. Vill du hellre prioritera hästar framför skolan och åka dom sista åren för att lägga tiden på att tävla sina elit hästar utomlands så gör det det, varför ska någonting stoppa dig? Det är samma sak om du skulle vilja lägga en satsning i skolan och plugga häcken av dig utan några fritidsaktiviteter så snälla, gör det. Men bara du vågar bestämma dig för det du vill, våga göra en satsning och slita för att uppnå det. En satsning behöver inte vara att satsa på att bli bäst på att rida eller överhuvudtaget bli proffisionell på någonting, det kan handla om att satsa på ett högre betyg i skolan eller om ett dressyrpass med lite svårare skolor.
 
Vi borde börja ta vara på livet och göra någonting vi tycker om, för ibland känns det som att vi glömmer bort hur fett det är att faktiskt få leva och skapa någonting ut efter sina egna förutsättningar.
Be strong och våga göra det du vill och tycker om.
 Här tillexempel, så förbereder jag mig och satsar på att få till ett bra ridpass, svårare än så är det faktiskt inte. Men våga se allting som ett satsning för då kommer man så mycket längre, vad det än gäller, ÄVEN fast det inte är någon stor satsning eller någon satsning över huvud taget.

Kommentarer
Postat av: Alice

Åh vilket bra inlägg! Att ta vara på livet och göra det en själv vill, tycker är kul och mår bra av är så viktigt! :D

2014-09-16 @ 20:20:53
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0