Dagens underbara ponny

Åh vad jag är glad nu. Har precis kommit hem från stallet och hoppträningen och jag kan inget annat än att älska den ponnyn ännu mer efter idag. Har inte hopptränat på två månader och herre jesus vilken taggad ponny jag hade idag! 
I början var han riktigt jobbig, han hoppade väldigt fint men han blev något sjukligt stark, kunde knappt hålla honom och jag hade kramp i mina armar och händer, han ville mest bara springa och jag var bra trött på honom dom första tio minutrarna av att han mest bara sprang, men han gjorde det av glädje så jag var inte direkt sur på honom.
 
Efter ett tag började han lyssna när jag fick sätta honom på rumpan och ta tag i honom. Blev lite dragkamp ibland och nära inpå hindrena, men det var inte ofta alls och resten hoppa han sååå himla fint. Kom perfekt in på alla linjer och tog dubbelt så höga språng som hinderna. 
Det var två snea hinder in mot mitten i varje hörn och studs i mitten. Vi red som åttor på olika linjer och banor, väldigt kluriga banor med snäva svängar, vilket är var riktigt jobbigt att sätta honom på plats och fortsätta med tryck i galoppen igenom hela svängen.
 
Tyckte han skötte sig så galet bra och vet ni vad? Han stannade inte en enda gången under hela träningen.

Gjorde mig så cp-lycklig när Emelie sa att vi hoppat klart för idag och han hoppat allt jag styrt på idag, det om någonting kan få mig att gråta av lycka. 
Alla motgångar, alla vägringar, alla misslyckanden och tårar och nu, så stannar han inte en gång. Vi har kämpat för det och vi är jävligt värda det också, en stor vinst för oss 
 
Bild från förra sommaren!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0