Lite uppdatering om den senaste tiden

Hej på er! Har fruktansvärt mycket att göra just nu, både med skolan, ridningen och fotbollen vilket påverkar bloggen. Har noll tid just nu, fast jag bara sitter där och tänker på bloggen.. hur mycket jag faktiskt vill blogga, skriva inlägg och vara på topp så tar tiden stopp, tyvärr. 
Ni får helt enkelt stå ut med att uppdateringen kan vara grym vissa dagar men lika dålig nästa dag, det kommer och går. 
 
Igår red jag Hassan ett ordentligt dressyrpass med hacket i ridhuset med regnet smattrande på ridhus taket, var riktigt mysigt och han gick riktigt riktigt fint. Var väldigt mjuk och avslappnad i hela kroppen, red igenom lite program och gjorde lite andra övningar. Tränade lite sluta och öppna samt en hel del bakdelsvändningar och skänkelvikningar, det funkade väldigt bra. Sedan höll han en bra och stadig form samt undertramp i alla gångarter under hela passet, han var hel grym helt enkelt. 
Idag kom veterinären för att göra en ren vanlig lägeskoll i munnen då det var mer än ett år sedan sist, veterinären var lite överaskad över hur fin hans mun är och tyckte att Hassan var precis så som man ska va. Han hade inte ens något litet skav, sår eller något vasst - allt var som det skulle och enligt veterinären, helt fläckfri i hela munnen. Dock får hästarna alltid en lugnande spruta och lilla killen blev helt slut. Han stog och hängde med hela huvudet och tyngden i min famn och somnade nästan. När veterinären var klar satte jag mig i boxen och Hassan la huvudet i min famn och var helt slut, men han piggnade till efter en halvtimme igen och nu är han som vanligt igen hehe! Hjärtat ♥
 
Har även gjort klart alla mina nationella prov får hela sexan, alla olika ämnen och alla delprov. Hur skönt alltså? Har inget mer nationellt över huvud taget föräns i nian, vilket är två år. Känslan!! 
Nu ska jag i vilket fall som helst plugga klart den sista engelskan för veckan som ska in imorgon och läsa det sista på svenskan tills imorgon innan jag ska hoppa i säng och sova vid tio, förlåt för så långt inlägg också haha! 
Vill även i detta inlägget gratta min fina vän Lisa Lignell från Theli, hon är så grym och en stor förebild för mig - Lisa, du är bäst. Hoppas du haft en bra dag, älskar dig finaste du.
 
Godnatt på er, ha det bra så hörs vi snart igen 

Kommentarer
Postat av: Ida Woxlin

Du är så himla bra Julia! Att du kan ta så ansvar egna beslut, och sköta det. Creed till dig! Du och Hassan är grymma. Kram <3

2014-05-08 @ 21:20:56
URL: http://idawoxlin.se/
Postat av: Lisa

Åh tack igen världens finaste Julia, älskar dig massor <3

2014-05-09 @ 06:01:03
URL: http://theli.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0