Intensiv dag med tävlingsdebut på storhäst

Om en stund ska jag dra mig till stallet för tävling, men inte på Hassan idag. Jag ska hoppa min kusins stor häst Malandro som jag några gånger innan skrivit om och ridit. Idag hoppar vi 80 cm och det blir min tävlingsdebut på storhäst samt debut på Malandro. Han är stor, svår och har inte lite bus i sig. Det jobbiga är väl att han inte kan bedöma sina avstånd över huvudtaget så antingen hoppar han i hindret eller flera meter före - men han stannar inte. Knashäst! Tror jag startar runt halv fyra någon gång så det är inte jätte tidigt iallafall. Är faktiskt inte jätte nervös än men jag antar väll att det kommer, det får gå som det går helt enkelt. Det är inomhus och då finns väggarna som stopp om han drar iväg eller hoppar helt fel. 
 
Ikväll ska jag även rida Hassan igen, förväntar mig en tickande bomb idag och har inte riktigt bestämt mig än vad jag ska göra med honom, men han skar ridas i vilket fall som helst. 
Efter allting idag lär klockan vara ganska mycket, då får det bli lite mys framför eurovision song contest med god mat som avslut på dagen. Men nu ska vi inte gå händelser i förväg - först, tävlingsdebut på Malle! Let`s go 
 
Bild i repris - Malandro allra första gången jag hoppade honom. 
 

Kommentarer
Postat av: Isabel Håkansson

Lycka till vännen!

2014-05-10 @ 11:14:31
URL: http://isabelhakansson.se
Postat av: Lina

Om han inte kan bedöma avståndspunkten så måste du som ryttare hjälpa honom med det. Att hästen aldrig stannar är inte heller en bra egenskap, de kan bli livsfarligt.. Men hoppas det gick bra på tävlingen!

2014-05-10 @ 20:47:56
Postat av: Lydia

Fin blogg du har! Just nu har jag frågestund på min blogg och jag skulle bli jätteglad om du gick in och ställde några frågor :)

http://lydiaathieme.blogg.se/2014/may/fragestund.html#comment

2014-05-10 @ 21:26:24
URL: http://lydiaathieme.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är inte hästen som bestämmer en avståndspunkt utan det är ryttarens jobb. Hoppas att det gick bra!

2014-05-12 @ 20:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0