En förbannat bra träning i bagaget

Är nyss hemkommen efter en grym hoppträning. Hassan skötte sig så otroligt bra och jag är väldigt stolt. 
I början var han lite loj, studsade lite och lyssnade lite dåligt på broms. Vi rullade galopp bommar och små hinder  och han hoppade väldigt fint. Red ihop allting till en bana och red enstaka linjer och studs. Var ibland som han sprang iväg lite och då fick jag jobba in han på en liten volt och sedan komma igen bara.
Är väldigt väldigt nöjd över honom. Ni vet våran resa, han har stannat och hoppningen varit utesluten men förra gången levererade han lika bra som idag och det är bara på väg uppåt vilket bara är såhäääääär skönt. 
Nu när han inte stannar och tittar kan vi fokusera mer på galopp språng, tempo och rytm och inte bara på att få över honom över hindret. För hoppar, det gör han nu. Vi red på x antal galopp språng vissa serier och han satte dom bra dom flesta gångerna, var någon gång han gick på två istället för tre men vi fick rättat till det också. Nu har vi andra saker att jobba på, nu ska han inte bara över hindrena som förut, nu ska det göras ännu bättre. 
 
Finner inga ord längre för honom, för oss. Det är verkligen SÅ kul att hoppa nu, längtar lika mycket varje gång till nästa träning och har det senaste varit lika glad efter jag hoppat sista hindret. Det finns såklart mycket att jobba på, men nu är vi en bra bit på vägen och vad fasen, han hoppar och han gör det med glädje, det är det viktigaste för mig. 
 
Nu ska jag strax sova och leva på ännu en grym känsla, han är så fantastisk min prins ♥
 En liten bild efter träningen idag, snyggo ponny i dessutom snygga sponsor schabraket, grymma K9 Horse!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om det nu går så dåligt så kanske det är ett tecken på att du inte ska hoppa. Som jag förstår det så köpte du honom i hopp om att få en hopp ponny men du verkar älska honom så mycket, kanske dags att inse att om det ska vara ni - så måste du lägga ditt intresse åt sidan? Kul att få svar, gör gärna ett inlägg.

2014-05-28 @ 17:13:47
Postat av: Ebba

Åh vilken fin ponny! :)

2014-05-29 @ 09:57:04
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0