En bättre lördag i mitt liv

Har haft en riktigt mysig dag idag, i förmiddags vid elva åkte jag ut till stallet, borstade rent Hassan, lackade hovar och lastade på honom på transporten innan jag och pappa åkte upp till tfrk för att möta upp min fina vän Mathilda och rida ut i världens finaste natur med hon och hennes ponny Ballentine. Jag tror vi var ute i säkert två timmar varav 15 minuter så galopperade vi utan att stanna på världens finaste och längsta väg. Skuttade över lite stockar, rejsade fram i värmen och den strålande solen och det var den absolut bästa uteritten på länge, lång, värme och allt var så underbart. Vi galopperade och travade otroligt mycket, Hassan var så otroligt glad och pigg men lika svettig från topp till tå. Jag tror det behövdes för honom att få komma iväg i transporten och göra det bästa han vet - rida ut. Han behöver få åka transport och veta att det inte alltid är tävling på gång så fort han ska lastas. Väl hemma i stallet igen duschade vi av hela honom då han bokstavligtalat var dränkt i svett och släppte ut honom i hagen en stund medans jag gjorde rent benskydd och pillade och plockade lite. 
 
Nu är jag hemma och har varit i säkert tre timmar, sedan dess har jag mest legat och solat på studsmattan och ätit god grillad mat, underbart gott och ett väldigt bra avslut på en riktigt mysig dag. Tack grymma Mathilda för uteritten idag, det var hel grymt ♥ 
 
Nu ska jag skriva lite inlägg och mysa ner mig under en filt i soffan, vi hörs!
 
Hassan idag, plutten!
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda Nyqvist

Åhh, helt underbart!

2014-05-17 @ 19:08:21
URL: http://mathildanyqvist.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0