Det ända jag aldrig, aldrig i världshistorian kommer ångra.

Jag har faktiskt tänkt lite på och fått frågor kring om jag aldrig ångrar mig, om jag aldrig ångrar mig att jag lagt ner så förbannat mycket på Hassan. Men helt ärligt, jag ångrar inte ett skit. Inte en enda sekund ångrar jag. Han kanske inte har levt upp till mångas förväntningar på papper eller på en resultat lista, han har aldrig presterat som en tävlingsponny på tävling. Men vet ni vad? Han kanske inte har levt upp till förväntningarna vissa har, men han har levt upp till alla mina förväntningar i mitt hjärta. 
 
Jag vet mycket väl att han inte är den ultimata tävlingsponnyn som varje dag presterar på topp, jag vet mycket väl att vi inte kommer ta oss till SM. Jag vet det. Vi har startat ungefär 12 starter tillsammans och vet ni? EN start av tolv har vi varit felfria. Resten har han stannat. Man kan inte blunda för sanningen på den här ponnyn, det är sanningen. Att vi aldrig varit något tävlingsekipage tillsammans, vi har ALDRIG på våran resa startat en perfekt runda som ni kanske gör varje helg. Han har inte gett mig kval till medelsvår, han har inte gett mig en felfri runda bara sådär, han har aldrig bara gett mig framgång sådär och han har inte gett mig ett fnatt på topplistorna. Men han har gett mig kärlek och lycka. 
 
Vi har upplevt så otroligt mycket tillsammans, jag har inte glidit in på ett silverfat. Jag, eller rättare sagt vi, har kämpat tillsammans. Vi har lagt ner tid tillsammans, vi har spenderat en massa tid och upplevt mer motgångar än framgångar. Men det är det jag gör, att motgång som framgång kunna älska honom så jävla mycket som jag faktiskt gör. 
Men bakom alla motgångar och misslyckade tävlingar och ridpass har han lärt mig allt. Han har lärt mig att få veta hur det känns att misslyckas gång på gång, han har lärt mig vad kärlek är, han har lärt mig att kunna torka tårarna och aldrig någonsin ge upp och han har lärt mig att rida, det viktigaste utav allt - han lärt mig hur det känns att älska någon så jävla mycket. Utan honom, hade jag aldrig varit där jag någonsin är idag. 
Med handen på hjärtat så tror jag att jag inte hade ridit alls lika bra som jag gör idag om jag hade haft en ponny som presterar på topp varje dag, på varje träning eller på varje tävling. Han har gett mig mer än vad någonsin den där grymma 200 000 kronors EM hästen hade gjort. 
 
Jag har aldrig fått känna på hur det är att galoppera först på ett ärevarv, jag har aldrig fått ens känna hur det är att galoppera i ett ärevarv till applåderande människor med musik i bagkrunden. Jag har aldrig stått på prispallen och jag har aldrig ridit ett ärevarv i hela mitt liv, men det spelar ingen roll för mig, faktiskt inte. Hade jag vetat från början hur mycket motgångar vi skulle få emot oss så ja, ni kommer tycka jag är dum i huvudet, men jag hade faktiskt köpt honom ändå. 
Han har lärt mig allt annat, förutom hur det känns att få rida en felfri runda och bli placerad. 
Men han har inte bara gett mig motgångar, vi har haft otroligt mycket framgångar utanför tävlingsbanan och vissa dagar kan han bara vara drömponnyn från ovan. Jag har fått torka många tårar och rest mig upp ur skiten igen, men det har lönat sig. För där vi står idag, är jag otroligt stolt och nöjd över. Idag är vi bra, idag kan vi och idag går det faktiskt bra. 
 
Det finns vissa som idag kan säga till mig att "vad var det jag sa, ni kunde aldrig och kommer aldrig bli något bra" och visst, ni hade rätt. Vi kanske aldrig kommer bli något bra ekipage på resultatlistorna. Ni har rätt, vi suger på tävlingsbanorna. Vi är inte bra över huvud taget där. Varsegod, skratta åt oss och snacka hur mycket skit ni vill över hur dåliga vi är i era ögon - men något ingen någon kommer kunna se är hur mycket tid vi två spenderar tillsammans och hur mycket vi älskar varandra. 
 
Jag skulle aldrig i hela världshistorian byta ut Hassan mot en vinst i SM, en felfri runda i Falsterbo eller en elitponny. För sanningen är att för mig så spelar ingen resultat lista någon roll, det som spelar roll för mig är Hassan. Även i alla stora bakslag och motgångar har jag njutit av att få sitta på hans rygg, njutit av att få spendera tiden med honom, med jordens finaste och ärligaste individ.
 
Tack för allt du ger och gett mig - jag kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin ångra en sekund i våran resa och jag kommer oavsett vad, motgång som framgång, älska dig mer än någonting annat i världen  ♥
 
 
 
Somsagt, bakom alla motgångar har vi haft otroliga framgångar ↓↓↓
 

Kommentarer
Postat av: Erika Andersson

Ni är ett riktigt gulligt ekipage!

2014-05-17 @ 20:14:01
URL: http://eadressyr.blogg.se
Postat av: Tuva

Ni är bäst och du har gjort ett GRYMT bra jobb med honom Julia <3

2014-05-17 @ 20:34:20
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

Ni är ju jätte fina och man kan se att ni har kul tillsammans, det kommer man längst på! kram

2014-05-18 @ 13:11:48
URL: http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0