Världen är orättvis, men du kan alltid hitta något bra med livet

Varför är världen så himla orättvis? Varför har vissa det bättre än andra? Varför ska allt vara så dyrt och kosta en förmögenhet? Varför sitter vissa och svälter ihjäl medans andra äter tre kilo godis framför tv:en? VARFÖR?
 
Vissa har drömt sedan dom varit små om en egen häst, kämpat och slitit och är mer än värd en egen häst, men ändå aldrig har möjligheten.
Jag tror att vi måste lära oss och inse fakta att fasen, vad bra vi har det egentligen. Den gången man står och skriker hål i huvudet på sina föräldrar och tycker dom är dumma i huvudet när man inte fick den där Michael Kors väskan eller dom där dyra ridstövlarna när man ändå redan har massor med märkes saker hemma så kanske vi får tänka ett steg längre, vad hände med dom som inte ens får mat i magen varje dag eller tak över huvudet?
 
Jag kan väldigt ofta vara arg på mina föräldrar för att jag inte får den och den saken, men för fasen, jag har en egen häst för flera tusen i månaden. Dom lägger allt för mig, dom vill att jag ska vara lycklig och lägger pengar till mig när dom själva kanske hade velat haft något dom inte kan köpa, än en gång för att min häst kostar.
 
Hade jag fått önska någonting, vad jag vill, så hade min allra största önskan varit att göra den här förbaskade världen mer rättvis. Att låta dom som drömmer om en egen häst varje dag få det, eller att låta dom som inte har mat eller ett hus att bo i få det. För jag är medmänsklig, jag vill att alla någon gång ska få göra det dom någon gång önskat.
 
Så speciellt till oss med egna hästar, om man enbart tänker ridsporten, tänk efter. Tänk efter hur bra vi har det, oavsett om man tävlar varje helg eller rider i skogen varje dag så har vi ändå ett dyrt och värdefullt djur i stallet, som vi står som ägare på. Som vi bestämmer över. Som VI har fått möjligheten till att ha, trots dom dåliga förutsättningarna när ridsporten är så dyr som den verkligen är.
 
Och till alla här, att ens få vara en del av en sport man gillar är värdefullt, för det kostar. Och visa tacksamhet till våra föräldrar, för dom flesta föräldrarna gör allt för en. Dom sliter och jobbar ihop pengar i månaden, och lägger det på oss, deras barn. Det är stort bara det.
 
Så oavsett vad, vi som bor i Sverige och dom här länderna runt omkring här borde vara tacksamma. Att vi får mat i magen varje dag och ett tak över huvudet. Och så himla mycket mer än det. Alla har inte lika bra möjligheter och förutsättningar men, oavsett om du har dåliga eller bra förutsättningar, ta ut det bästa av det och var tacksam, för det är det minsta vi kan göra. Lär dig att göra det bästa utav det du har och tänk på att det alltid finns någon som har det sämre än du.
 
As you breath right now, another person take their last. So stop complaining and learn to live your life with what you got.

Kommentarer
Postat av: sonny

åhh dedär gjorde min dag till en bra dag. Jag har faktiskt tänk att mamma aldrig typ låter mig köpa något och jag fattar att hon inte vill lägga ut 3000 i månaden för mig. Mamma är ensamstående mamma till 4 barn och hon jobbar inom vården och det är ett låginkomsttagande jobb så jag fattar att hon inte kan ge mig pengar till nya dyra ridbyxor och jag tycker allt det du skriver är är så sant. Om familjerna inte skämmer bort än med saker så skämmer den bort den med kärlek och vad är bäst egentligen, om man tänker i längden ? Grymt inlägg kul att du är tillbaka :)

2014-08-18 @ 18:46:19
URL: http://sonnya.blogg.se
Postat av: Filippa

Helt rätt Julia! Betalar själv nästan alla mina ridlektioner och nya "onödiga" grejer får jag bara när jag fyller år eller vid jul typ:) Om jag inte betalar själv då förstås! :) <3
Såå roligt att du är tillbaka!

2014-08-19 @ 20:44:15
URL: http://firay.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0