"jag älskar dig", en mening som används allt för ofta

Jag älskar dig. 
 
Är inte det en mening som man hör och ser överallt? Man älskar en kompis efter en dag, man älskar sin häst efter en vecka tillsammans, man älskar det och den utan att ha lärt känna vad det är man älskar. Jag tycker det ordet slängs ut alldeles för ofta. 
Det tar inte en dag att börja älska någon. Det krävs tid tillsammans, man behöver få skapa minnen, få lära känna varandra.
Visst, man säger att man älskar den och den kompisen mest i världen, det har jag också gjort. 
Jag tror vi tar "jag älskar dig" som en mening utan någon mening, liksom. Hur mycket jag än säger att jag älskar den och den, så är det inte så. För man älskar inte någon bara sådär. 
 
Det var från och med idag när jag läste det HÄR inlägget, som jag börjar inse att den meningen inte bara är något man säger, eller något man säger efter en dag tillsammans. 
 
Jo, det finns ett par stycken jag älskar. Väldigt mycket faktiskt. 
Men det ÄR skillnad på att älska någon och gilla någon jäkligt mycket. Jag gillar vissa av mina närmaste vänner SÅ mycket, men jag har inte känt dom såpass länge för att kunna säga att fasen, hon älskar jag.
Det finns MÅNGA jag har känt hela mitt liv, men fortfarande inte älskar, inte på riktigt. 
 
Sedan kommer vi till Hassan, han jag faktiskt, med sanningen i ordet, älskar mest på den här jorden. För det är sant. Det är på riktigt, det är äkta kärlek jag vill ge den här hästen. Han är bättre än alla jag vet om. Han är bättre än mina föräldrar, han är bättre än mina allra närmaste vänner, han är bättre än alla djur. Trots att han aldrig sagt ett ord till mig.
Jag älskar honom så det gör ont i mig, hela jag bubblar utifrån mitt högsta hårstrå till mina tår. Tappar han en sko kan jag börja gråta, för det kan ju göra ont på honom. Om någon ens gör någonting jag inte tycker om mot honom börjar jag störtgråta. Jag gråter nästan aldrig, men han är så otroligt värdefull för mig, han betyder mer än något annat på jorden och jag vet aldrig hur jag ska kunna tacka honom för allt han gör för mig heller. 
 
Men det är han och några få till jag älskar ifrån hjärtat, sådär fruktansvärt mycket. Men vart jag nu vill komma med det här inlägget är att det inte bara är tre stycken ord man säger till var och varann kompis. Det är äkta, och det krävs tid att veta att man älskar någon på riktigt. Värt att tänka på?
 
Här har vi en tjej jag älskar, från djupet av mitt hjärta. Hon är så underbar och hon betyder fruktansvärt mycket för mig också, allra bästavän.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kim

Precis min tanke!! Ser ofta folk som skriver att de "älskar" säkert 20 olika hästar och då tror jag personligen att de kanske bara överanvänder ordet, men kan ju som sagt inte läsa deras tankar.

Tack för en jätte bra blogg, kram!

2014-08-27 @ 09:28:42
URL: http://Kimdahl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0