Hellre kallad feg än göra något mot min vilja

Det här med att dricka sig full, röka tjugo ciggaretter om dagen och skita fullständigt i skolan är ju bara SÅ löjligt. 
Spelar ingen roll om hur gammal man är om man inte är 18 år gammal. Är man det så fine, men under 18 år och det är så jävla löjligt. 
 
Detta handlar så mycket om dessa grupptryck. För testar man inte när alla andra testar är man feg. Vi måste lära oss att stå emot trycket om att man måste göra det bara för att alla andra gör det. 
 
Jag har väldigt lätt för att stå emot grupptryck, jag bryr mig inte ett dugg om vad dom andra gör eller tycker. För jag kommer ALDRIG göra någonting jag sjäv inte vill, för att riskera att bli kallad feg. 
Sedan har jag aldrig, seriöst ALDRIG druckit alkohol, rökt eller någoting sådant liknande, jag har aldrig skitit i skolan, jag har aldrig skärt mig för att jag mår dåligt. jag har stått emot när alla andra inte gjort och det är jag så stolt över. Det här som alla säger om att alla tretton-fjorton åringar testar att röka eller dricka är wrong. Jag har aldrig testat något av det där och jag kan handen på hjärtat säga att jag inte kommer göra heller. 
Jag hatar det här med att försöka leka gangster när man är barn, det kan bli så fel och det suger att vissa har så svårt för grupptryck. 
 
Jag kanske låter hur löjlig som helst i era öron, men den som någon gång kommer försöka få mig med i gänget att göra dumma saker kan jag säga ett ord direkt till, du kommer aldrig lyckas med det. Det är inte så att jag är mammas lilla flicka som gör allt hon ber om, såklart jag också gjort saker man inte får, som att cykla utan cykelhjälm, korsat gator som man inte får. Men jag har aldrig gjort någonting annat av det jag skrev där uppe och vet ni vad? Det är jag jävligt stolt över. 
 
Hellre en person med ordning och reda, med klass och bra betyg i skolan än en sån som röker på varje kväll, super sig full på festar och tappar oskulden när dom är elva år gamla. 
 
Och, ni som är svaga för grupptryck, strunta i det gänget, ni kan komma och hänga med mig istället för jag kommer ALDRIG dömma någon för vad den person vill eller inte. DÄR går gränsen för vad jag kan göra.
Foto: Lina Ericson Stahlin

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

GRYM är du Julia! Så himla bra inlägg :)

2014-08-24 @ 15:13:59
URL: http://lovisamagnusson.webblogg.se/
Postat av: sonny

GRYM !

Håller med dig till månen och tillbaka, har kompisar som röker och dem bah ett blåss och enligt dem så händer det inget men man vet aldrig hur en ciggarett fungerar, Man kan liksom få kol eller cancer genom ett blåss du behöver inte har rökt i 40 år för att det ska bli så

2014-08-24 @ 17:03:30
URL: http://sonnya.blogg.se
Postat av: Alice

Du låter inte det minsta löjlig och du ska vara stolt. Så grymt inlägg! :)

2014-08-24 @ 20:26:27
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0