Ett bra ridpass på min prins

Idag gick jag ut till paddocken och red ett ridpass på lilla H. Började rida lite dressyr och lösgörande halva ridpasset innan jag fick ett ryck och bara "äsch, vi tar och skuttar över ett hinder" och sagt som gjort, skuttade vi över ett litet hinder. Han tog i som satan och blev plötsligt mycket piggare när hindret kom fram, då vi inte hoppat på över en månad.
 
I början fick det bli lite dressyr och han skötte sig väldigt bra. Efter lite lösgörande öppna, sluta och skänkelvikningar blev han mycket mer avslappnad i kroppen och rörde sig bättre. Lite trött i galoppen då han tyckte det var väldigt jobbigt och flåsade som satan, men vi är pågång efter sommaren och jag förstår att han fortfarande har lite, lite muskler för att orka, men vi jobbar på det. Men idag var ett pass jag fick RIDA med varje del i kroppen, använda benmusklerna och kämpa, det lönade sig och jag är nöjd över honom, lilla ponnyn.
 
Imorgon har vi dressyrträning för Emelie och jag är SÅ taggad på det. Hon är fruktansvärt bra tränare och kan pillra fram det allra bästa ur oss, vilket är super bra. Det har gått bra dom senaste gångerna och jag hoppas att det går lika bra imorgon.
 
Nu - några bilder från dagens ridpass, har fler men de kommer i andra inlägg!
Foto: Pappa
 
 

Kommentarer
Postat av: Theresia

Åh va ni är fina!

2014-08-20 @ 22:29:13
URL: http://sandahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0