En super torsdag

Då var torsdag in princip slut och det känns såhäääär bra att dom första dagarna är över. Nu är det snart helg och äntligen lite sömn, hehe. Har så grymma planer i helgen och det ska bli otroligt kul men jag berättar mer lite närmare den dagen.
 
Skolan var.. okej, idag. Inga jobbiga lektioner alls och över huvud taget inget jobbigt, men tiden går så himla segt och det får det som att kännas att sekunderna blir till timmar, när man sitter där, väntar på att få sluta och det är två timmar kvar, nja, mindre kul.
Pappa hämtade upp mig i skolan och vi drog direkt till stallet, tog in H och lät honom äta innan jag började borsta, sätta på lindor och börja sadla/tränsa.
 
Skrittade och travade fram en liten stund innan Emelie kom och träningen började. Han var lite trött och seg i bakbensaktiviteten i början men efter lite halvhalter och ökningar kom han igång. Vi började rida igenom lite delar ur ett dressyrprogram och han skötte sig super fint i slutet, både jag och Emelie tyckte han blev riktigt fin i framförallt galoppen. Riktigt nöjd och är såå taggad tills nästa träningen, då blir det ännu hårdare och då ska vi rida igenom hela program så jag snart kan komma ut och tävla lite.
 
Har inte varit hemma på hela dagen sedan imorse och kom hem nu vid sju så nu ska jag ta en varm dusch, ta av mig sminket och dyka ner under filten för att kolla på ett avsnitt av pll. Låter som en bra kväll efter en bra dag! Hoppas ni haft en super torsdag, puss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0