En perfekt lördag i mina ögon

Är inte lördagar fruktansvärt mysigt? Att vakna utvilad, veta att det inte är någon skola, kunna ligga i sängen hela dagen eller ta ett varmt bad, blogga mycket och äta god mat. Jag tycker lördagar slår alla dagar i veckan, faktiskt. 
Och precis det jag beskrev här uppe, ska jag göra idag. Även ta lite bilder med systemkameran och stallet, såklart. 
 
Iallafall, godmorgon! Hur mår ni? Jag mår väldigt bra, är så himla lycklig och nu är jag sådär på toppen av hur fett jag tycker det är att leva. Har dock dragit på mig en dunderförkylning och fortfarande muskelbristning i mitt lår som blir allt värre, men förutom det, rullar det på. 
Idag är det kallt, regnigt och blöt inprincip överallt. Har ridit ut mycket det senaste för att få koppla av och ha roligt ute, men inför nästa vecka väntas en tuff träningsvecka för oss. Har en hoppträning på måndag, dressyrträning på tisdag och däremellan trimpass alone, så nu är det bra att vara utvilad och gått och mysridit i skogen för att vara back on track nästa vecka så idag ska jag trimma lite dressyr i ridhuset, hade gärna ridit ut idag igen men vill varken blöta ner mig eller honom i spöregnet och bli kalla, då tror jag tillochmed han föredrar ett skönt ridhus före det. 
 
Ska leta upp lite dressyrövningar från Hippson, blogga ett par inlägg och sedan ta tag i stallet. Trots min förkylning och sträckning så är jag alive och redo att starta lördagen. Inlägg rulllar och jag hoppas ni får världens bästa lördag. 
Puss på er! 
 Det där är livet. Världens gladaste ponny i världens bästa natur med galoppsträckor, det är precis det vi gillar allra mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0