Det här är min framtid, jag har bestämt mig.

Nu har jag näst intill bestämt mig. Jag vill jobba med hästar i framtiden, det är precis det jag vill. Framtiden har så himla mycket att ge tror jag och min framtid kommer vara hästar till 99%, det är jag nästan säker på. 
 
Jag har redan en helt egen häst, men jag vill mer. Jag vill göra något riktigt stort. Jag vill uppfylla mina höga drömmar om min framtid och leva min egna dröm. Min dröm är inte att tävla VM i hoppning, även fast jag inte skulle tacka nej till det så är det inte min dröm. 
 
Min dröm är att vakna upp på morgonen, se mina egna hästar utanför fönstret och veta att dagens jobb innehåller häst. Att få vara nära hästar, stå på marken och lära ut andra ryttare eller rida själv. Kanske skapa en helt egen ridskola som skiljer sig från dom andra, vara hästartist eller driva ett stall på heltid. Jag kommer bestämma helt över mitt egna liv, det spelar ingen roll hur många som vill att jag ska jobba med det eller det, det här är mitt liv. Mitt egna liv, tro fasen då inte att jag inte kommer leva mina drömmar. FÖR DET KOMMER JAG. 
 
För ett tag sedan praoade jag på Laxgårdens Ridcenter där jag själv står uppstallad med Hassan, från sju på morgonen och släppa ut 25 hästar tills kvällen. Jag får andas häst, timme efter timme och göra det jag älskar. Det är en perfekt dag i mitt liv, en helt helt perfekt dag. Förstår ni hur jag vill leva? Hur jag vill göra mitt liv i framtiden. Många säger idag att dom bara vill ha hästar som fritidsintresse och ha något annat jobb, precis det ville jag också för bara någon månad sedan tills nu. När jag inte bara bestämt mig att mitt liv inte kommer innehålla häst på fritiden, det kommer innehålla inprincip hela mitt liv. 
 
När jag går ut nian i skolan och ska börja gymnasiet så kommer jag ha klart för mig precis vad jag vill och det känns väldigt skönt, jag kommer vilja åka ner till Kungsbacka och plugga på Sveriges Ridgymnasium i tre år och efter det, kommer jag börja kämpa ännu mer mot mina drömmar. Efter gymnasiet har jag ingen aning om vad jag vill, men att få jobba med hästar är ett måste. 
 
Jag har mina förhoppningar, framtiden får avgöra allt. Men någon dag kommer jag jobba med hästar på heltid och bara andas den lukten jag älskar mest. Längtar. För att få mina drömmar att slå in, behöver man jobba för det. 
Det här ska jag kämpa för,, tills min hjärna spränger av tankar och hjärtat slutar slå. När jag bestämt, så går jag all in för det. Och det kommer jag göra nu. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0