att offra allt för just en varelse

Det handlar om att kunna sätta sig upp i snöstorm på vintern, det handlar om att spendera sina fredagskvällar med en grep och ska mocka, istället för en fest med kompisarna, det handlar om att kunna riskera allt för sin häst, krossa kompisars hjärtan eller bryta dina största drömmar och mål för din häst, det handlar om att kunna skita fullständigt i skolan för sin häst, det handlar bara om att ge ALLT för sin häst. Att stå vid sin bästaväns sida i alla lägen och alltid stå upp för det.
 
Jag är beredd på att alltid i alla lägen offra allt jag har och äger för Hassan, han är den bästa jag vet på jordklotet och jag skulle aldrig sätta hans säkerhet eller hälsa efter något. Han går ALLTID först, vad det än gäller, när det än gäller. 
Det finns ingen som någonsin skulle kunna ta hans plats, han är den som ligger först hos mig. Även före mina föräldrar, min familj, före pojkvän och vänner. För jag vet att vad jag än väljer, kommer jag alltid ha en axel att luta mig mot. Jag kommer alltid kunna sätta mig hos honom och gråta tills hela han är blöt av mina tårar och jag kommer alltid kunna vika mig av skratt med honom, ett djur. Sålänge han finns iallafall.
 
Den här hästen är inte bara en häst, han är den som fångat mitt hjärta och valt mig framför alla andra människor, den han helst går till om två stycken skulle ropa på honom och jag kan aldrig någonsin tacka honom för hur han är. 
Såklart vi har våra stunder, jag kan hata honom, gråta för han inte lyssnar, han kan vara dunder sur på mig och jag på honom. Men oavsett vad, så kommer han alltid vara den viktigaste på den här jorden för mig. 
För er är han bara en helt vanlig häst, för mig, är han mitt liv. Min medecin genom livet. 
 
Jag vill bara att ni ska förstå hur mycket han betyder för mig, vem han är, hur han är och att jag aldrig skulle vija skada honom. Att han inte bara är Hassan, han är den mest godhjärtade varelse jag vet om och jag önska han kunde vara min tills jag tar mitt sista andetag. 
Det kommer bli så FRUKTANSVÄRT svårt ut honom, utan han som alltid hjälpt mig upp från botten i alla lägen, han som har lärt mig att få torka tårarna och komma tillbaka starkare än någonsin. 
 
Om jag hade fått prata med honom, säga en mening till honom, hade jag sagt "jag älskar dig mest på den här jorden" och att han kunde förstå det. 
Men nu kan han inte det och det ända jag kan göra är att försöka visa honom att han är min nummer ett, att jag älskar honom mest på jordklotet och att jag alltid kommer ta ett skott för honom. 
Jag är beredd på att offra allt, precis allt, bara för honom.
 

Kommentarer
Postat av: lino stahlino

mina hjärtan <3

Svar: fan vad jag älskar dig, du och Hassan må ju vara det bästa som hänt mig på, jordklotsfavoriter <3
julialinneaaxelsson.blogg.se

2014-08-30 @ 12:35:46
Postat av: ANNAVIKTORIANORIN

mysiga bilder!!!

2014-08-30 @ 13:19:36
URL: http://annaviktorianorin.blogg.se
Postat av: Moa

Han valde dig första gången som han hälsade på dig i stallet. Jag får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på blicken i hans ögon och hur tillfreds han såg ut när du satt upp. Och när ni kom tillbaka från skogen så utstrålade hela han att "henne vill jag ha". Det var då jag bestämde mig att jag ska göra allt i min makt för att han skulle bli din. Så tack Julia, för att du valde honom. Världens finaste ponny älskar dig lika mycket som du älskar honom, det kan jag lova dig.

Svar: Åh nu har jag gråtit en skvätt av den här kommentaren. Moa <3
julialinneaaxelsson.blogg.se

2014-08-30 @ 13:36:21
Postat av: Anna Wall

exakt så är det!

2014-08-30 @ 14:26:00
URL: http://lillaannawall.blogg.se
Postat av: Anna Wall

exakt så är det!

2014-08-30 @ 14:26:01
URL: http://lillaannawall.blogg.se
Postat av: Lovisa Magnusson

Åhh det är äkta kärlek mellan er två! Så otroligt fina tillsammans och Hassan trivs säkert så bra med just dig! <3

2014-08-30 @ 15:02:04
URL: http://lovisamagnusson.webblogg.se/
Postat av: Minna

Åh vad fina ni är! Han älskar dig Julia, det ser man på långt håll!
Du valde honom, men framförallt valde han dig ♥

2014-09-03 @ 07:10:26
URL: http://minnadanielsson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0