Äntligen hemma igen

Nu är jag äntligen hemma igen, efter en lång dag. Vi hade frilufsdag i skolan idag, cyklade först och främst över en mil, vilket var såhääär jobbigt. Mina ben var slime efter och jag andades som om jag inte kunde göra något annat. Det andra vi gjorde var att plocka svamp, leka lekar och gå på tipspromenad, spela fotobll och däremellan äta mycket. Tyckte det kändes som att det ända vi gjorde var att äta och fika, men jag klagar inte på det. Var en lång dag där, mellan 10-18. Så en skoldag som var dubbelt så lång, men som faktiskt blev rolig.
Pappa fick hämta mig lite tidigare då jag skulle på match, fort på med matchkläder och en tuff match. Puuh vad jobbigt, men nu är dagen över och jag får äntligen lägga mig i sängen, blogga och med myskläder.
Har rört mig hela dagen och nu är mina ben spaghetti och ont har jag också i mina baklår. 
Pappa tog stallet idag och lillkillen vilade, en välförtjänt vila för han har gått så himla himla bra nu det senaste.
 
Så nu ska jag titta vidare lite på datorn, fixa iordning mig och sedan sova. Mina ögonlock känns himla tunga och klockan är inte ens tio, men det kan vara skönt att lägga sådär tidigt ibland. Hoppas ni haft en super onsdag, så hörs vi imorgon. Då kommer ett inlägg blandannat om min framtid och ett inlägg där jag länkar fem av era bloggar, håll utkik!
En storhäst jag fick testa rida lite på förra sommaren, så söt är hon och dessutom 22 år gammal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0