WOW.

Wow. Wow. Wow. Finner inga andra ord mer än det för dagens hoppträning. SOM jag kämpat, som jag kämpat sen i höstas och nu släppte biten. Allt satt på plats, INGET var dåligt. Hade inga höga förväntningar för dagen, trodde det skulle gå skit och jag var inte alls taggad tills jag satte mig upp på hans rygg. Någonting kändes annorlunda och jag kände på mig att han inte skulle stanna idag. Det var första gången som jag faktiskt hoppade på hackamoret och både folk i stallet, pappa och min tränare trodde att mycket berodde på det också. Han vill helt enkelt inte hoppa med bett i munnen, han blir osäker. 
Vi hoppade bara en massor med linjen varav en linje med båda plank och smal hinder. Var tvärsäker på att "nu stannar han" men vad fasen tror ni han gör? Hoppar? JA. Och galopperade en hel del runt på två olika linjer med x antal galopp språng i mellan. Sedan skulle vi hoppa en linje och kombination, det var en bom in på två kryss och sedan ett galoppsprång till en oxer och sedan två galoppsprång till ett räcke, landa, ett galopp språng till ännu en oxer. Han var riktigt taggad in och han stannade inte ens första gången, han kom in på kryssen och hoppade upp sig jätte bra direkt och sedan flöt resten på bra. Det kändes underbart faktiskt. Till slut ville jag också höja och då log alla oxrar + räckena på hela en meter. Då går han in och hoppar ännu bättre. Vi hoppade av dom lite lägre på en långsida med två räcken och där sög han på riktigt bra. 
Han var super duper pigg under hela träningen och mega taggad men framför allt, otroligt glad. 
 
Det kändes så underbart, jag har aldrig suttit på honom när han varit såhär pigg, glad och taggad på att faktiskt hoppa. Under en timmes träning stannade han en gång, för att jag reglerade honom fel till en hög oxer. En gång. Tio gånger har gått till en och det känns bara så jävla fantastiskt. Kommer ett inlägg om en sak om det också imorgon förmodligen.. Att få sitta på just han och flyga över hinder efter hinder, utan stopp var en känsla jag aldrig glömmer. Nu har vi pratat ihop oss och kommit fram till att hoppa på hack och fortsätta på samma spår, så är förmodligen hans "stopp-fasoner" 110% borta i sommar. HUR HÄRLIGT!? 
Jag klappade om honom säkert var tionde sekund efter passet, kramade om honom lika många och pussade på honom konstant. Då smörjde jag in hela honom med liniment, stretchade hela honom och pussade lite extra gånger på honom samt gav honom säkert fyra stora morötter. 
Nu ska jag äta mat och jag är så jäkla lycklig och taggad på allt nu. Känslan från hoppträningen kommer jag leva på länge, världens bästa bästa ponny ♥
 

Kommentarer
Postat av: sonny

Gött Julia !!!

2014-04-29 @ 20:49:38
URL: http://sonnya.blogg.se
Postat av: Ida Woxlin

Åh, så jäkla roligt och grymt jobbat Julia!! ❤️❤️

2014-04-29 @ 20:53:35
URL: http://idawoxlin.se
Postat av: Olivia

Åh vad kul, bästa ni! <3

2014-04-29 @ 21:18:22
URL: http://oliviaas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0