Vilken dag

PUH! Nu, klockan halv tio är jag hemma i soffan igen. Imorse åkte jag vid halv åtta och hemma och nere under filten först nu. När jag säger att det blev 11 timmar i stallet med massor med jobb förstår ni nog att mina ögonlock känns tunga nu. Men dagen har varit riktigt underbar, att få arbeta men ändå se hästarna runt omkring sig i den härliga vårsolen i hagarna var bara mer än mysigt! Det har varit väldigt hårt jobb, men så himla himla kul. Skulle vilja berätta allt vi gjorde men det skulle bli för långt, men kul var det verkligen! 
 
Efter vi vart klara i stallet red jag Hassan och idag reds han i repgrimman, alltså bettlöst. Skrittade ut med Louise och klättrade lite innan jag red lite i ridhuset, vill få honom att lyssna på mig, min röst och mina hjälper utan att behöva röra tyglarna. Så jag jobbade mycket lydnad i skritt och lät vikten och rösten styra. Det funkade super och han lyssnade jättebra! Ska fortsätta öva på detta så jag tillslut kan rida helt löst och bara prata och luta mig lite. Duktiga ponny, idag var han bara för duktig och så himla mysig ♥
Nu sitter jag framför tv:en, bloggar och en skål med godis framför mig. En perfekt avslutning på dagen! Undra hur länge jag orkar hålla uppe ögonen till? Vi får se helt enkelt, jag är så trött alltså. Hoppas ni haft en BRA fredag, nu väntas en minst lika bra helg!
 
Hassan idag innan ridpasset ↓
 

Kommentarer
Postat av: Matilda - tonårsliv i rullstol

Otroligt söt ponny!

2014-04-05 @ 16:29:11
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0