Ursäkta för jag inte är perfekt

Har fått två kommentarer av samma person (kollat upp ip-adressen) där det lyder ungefär så att Hassan inte mår bra att jag rider med hackamore för att jag knäcker hans nosrygg eftersom jag tydligen drar sönder hela honom. Även att jag rider flängigt och fult samt en massa tips att jag ska ha stilla hand. 
WOW. Hur orkar man undar jag då? 
 
Ja, jag vet mycket väl att hackamore är skarpt, om man använder det på fel sätt. Det är det allting handlar om, hur man använder bettet. Jag rider inte på hackamoret och drar Hassan i munnen, jag rider men en sträckt tygel men som jag knappt tar i. När jag stannar eller bromsar använder jag rösten och vikten oftast bara. 
Jag har ridit i sju år, jag har lärt mig rida och jag ljuger om jag säger att jag rider dåligt. Jag tycker jag rider ganska bra, men jag är långt ifrån perfekt. Ingen är perfekt men för att bli så bra som möjligt behöver jag bara träning och tips, men av duktiga tränare. Jag sitter inte och tar åt mig tips av någon anonym feg unge som berättar hur dåligt jag rider, nej det händer inte. Det är okej till en gräns men när ni börjar säga att Hassan mår dåligt av att jag har honom så når ni min gräns. Jag tolererar INTE över huvud taget när någon säger att han inte mår bra fastän han gör det. Det kan ni säga när ni varit hemma i stallet och sett hur lycklig han är, för det går inte att beskriva genom bloggen. 
 
Jag vet mina brister av tränare, och jag har en lugn hand och jag rycker ALDRIG i munnen på hästarna. 
Det är bara det jag vill berätta, jag tål kritik och ni får gärna ge mig tips men hålla det på en lagom nivå och inte skriva att jag rider så fruktansvärt dåligt. Och jo, Hassan mår bra, det kan jag lova er alla. 
 
Punkt och slut, inget mer snack om saken. TACK.
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Ibland (alltid) så finns det så mycket experter som tydligen tror de vet allt. Förstår inte hur de orkar att sitta och hitta på massa fel hos andra. Av det jag sett på denna bloggen tycker jag du tar hand om Hassan på ett jätte bra sätt! :)

2014-04-29 @ 18:46:38
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Postat av: Olivia

Nej stackare, bästa Julia! Du rider verkligen super bra och har utvecklats massor, du tar så himla bra hand om Hassan och man märker att han älskar dig & mår bra, det vet ju du bäst själv <3
Hemska människa som inte har något bättre för sig än att hata på folk, och skriva falska saker.. Älskar dig världens bästa vän, kramisar :*

2014-04-29 @ 19:04:21
URL: http://oliviaas.horseworld.se
Postat av: Victoria Rinkous

Julia, underbar Julia. Jag är helt säker på att Hassan mår GRYMT just där han är - tillsammans med dig & din ridning. Den enda som verkar må dåligt i denna situation är personen som klickade iväg kommentaren, tillräckligt dåligt för att inte inse sitt felaktiga beteende. Stå på dig Julia & visa upp din grymma ridning ännu mer!

2014-04-29 @ 20:58:02
URL: http://victoriarinkous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0