Svar på tal

För någon dag sedan fick jag denna kommentaren av en tjej som heter Klara och jag tänkte svara på hennes frågor i ett inlägg då detta kan vara ganska viktigt att ta upp faktiskt.
 
Hej Klara! 
 
Just detta ämnet är så himla svårt, jag vet hur många tankar, om och men som som styr i huvudet på en men jag tror absolut att man bara ska sluta tänka på allt som inte kan hända eller vad som kan hända. 
Om man har hittat en ponny som man tror passar en så skadar det aldrig att ta kontakt med ägaren och provrida, åk och provrid. Du kan provrida en gång eller tio, men hittar du en ponny och som du känner att när du sitter på så känns allt rätt så tycker jag inte att ålder spelar någon roll. Bara du kan tänka dig att den ponnyn en dag står hemma i ditt stall och allt funkar. Om man får en känsla mellan häst och ryttare som känns bra så sluta tänk på ålder eller allt som gör dig osäker. Det är känslan som är A och O. 
 
Det tog faktiskt upp till två månader innan jag fick se just Hassans annons, jag kollade varje dag på massvis av annonser och flera ponnysar som jag trodde var min drömponny tills jag såg Hassans, det var precis som vissa andra annonser jag kollade på att han såg ut som min dröm men jag fick en annorlunda känsla i magen, hjärtat slog dubbelt så hårt och jag kände att något var annorlunda. Det var han eller ingen av att sett honom på bara bilder och sett en liten text om honom. 
När jag provred honom var han väldigt pigg och glad, den känslan jag letar efter är den känsla jag har haft på andra hästar jag ridit, att detta känns så bra. På en provridning stävar jag inte efter att få hoppa högt eller rida två timmar för att lära känna hästen, det räcker med att få sitta på den i alla gångarter och framför allt få umgås i stallet. Ja men provridningen på Hassan kändes bara helt perfekt! Vi klickade direkt helt enkelt, kärlek vid första ögon kastet kan man lugnt säga. 
Det här med skolan, kompisar och ens andra fritid så får alla andra att det låter som att allt är så himla svårt men faktum är att det handlar om att man är mogen nog att planera och prioritera det man tycker är viktigast. Mina betyg och prestationen i skolan sjönk verkligen inte, visst att jag fick lite mindre tid att plugga men det störde inte mig ett dugg även fast man kan tro det. 
För jag skulle nog vilja säga att jag presterade bättre då. Mitt liv förändrades genom att vara såhääär tråkigt till såhäääääär roligt. Jag blev mycket gladare och tyckte livet var på tipp topp, såklart man då presterar bättre vad man än gör om man är glad. 
Att inte hinna med sin häst finns inte på världskartan för mig faktiskt, har man egen häst MÅSTE man veta att man hinner med. Då får man helt enkelt prioritera hästen såpass mycket att den och skolan går i första hand, annars kan det hjälpa med engagerade hästföräldrar också som kan hjälpa dig om du inte skulle hinna. 
Tyvärr försvinner tiden till kompisar för mig då, jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte alls är med kompisar ofta efter skolan. Vi träffas i skolan liksom och sedan är det hejdå tills nästa skoldag, så är det för mig. Jag försöker träffa kompisar på lov och helger istället eller så träffar jag vissa av mina vänner i stallet varje dag. Vissa hinner med kompisar jätte bra men jag är såpass intresserad av hästar och vill lägga ner tid i stallet, då får tyvärr mina kompisar lida av det. Men jag försöker träffa dom så ofta jag kan!! 
 
Om du har några mer frågor Klara så kan du gärna kontakta mig på min email [email protected] eller på facebook där jag heter Julia Axelsson så kan vi snacka mer om detta. Hoppas iallafall ändå att du fått lite mer svar på dina frågor. Kram på dig Klara ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0