Svar om Hassan #del1

Hur länge har du ägt Hassan? Jag har haft honom hos mig sedan den 28 april 2013 men då hade jag honom på prov tills slutet på oktober, men dom sista dagarna i oktober 2013 blev jag ägare till min fina prins.
 
Dina mål med honom? Ha riktigt jäkla kul, jag vill inte hoppa höghus eller rida grandpri dressyr. För mig räcker det att bara få vara tillsammans! Men om man nu måste sätt upp lite mål så är det väll absolut att få upp hans självförtroende i hoppningen. Inom tävlingarna får det nog bli att 2014 starta LB dressyr och gärna LD och kanske någon LD+5 hoppning. 

Vad är han för ras? Han är i sitt ursprung en appaloosa ponny, men när han kom till Sverige fanns det inte registrerat så han fick övergå och bli en svensk ridponny, vilket även står på TDB och det svenska passet. Men han är egentligen en ur fin appaloosa!

Vem ägde honom innan? Moa Lohne, världens absolut bästa tjej, helt klart. 
 
Hur högt har han tävlat? Någon lätt fälttävlan, LC hoppning och LB dressyr. 

Hur gammal är han? Han är 16 år just nu!

Hur länge har du haft honom exakt? Sedan den 28 april 2013, vilket blir ett år om bara några dagar. Men ska jag vara exakt så har jag haft honom i ett år om 18 dagar tror jag det blir. Ett helt år snart med min fina, underbart.

3 egenskaper du älskar hos honom? Att han alltid vill en väl, att han alltid, varje dag vill mysa och pussas. Hans hoppteknik.. helt ärligt så går det inte tre, jag älskar hela honom så himla mycket.

Vad fastnade du för vid provridningen? Hans sätt att vara på, att han det första han gjorde körde in huvudet under armhålan för att mysa. Den farten och fläkten han bjöd på i full galopp i skogen och hur fint han gick i dressyren.. det kommer komma ett inlägg om detta också, men han var bara perfekt med allting.
 
Vad är det allra bästa med honom? Hela han, det går inte att välja ut någonting. Hans mysiga sätt att vara, hans grymma hoppteknik och hans vilja.. åh den frågan var svår faktiskt!

Har han någon mindre bra egenskap? Det får nog bli det att han tyvärr är väldigt tittig på hinder och är såhääär rädd för titthinder vissa dagar. Sedan hans dåliga självföretroende i hoppningen, men alla hästar har baksidor, även Hassan. 

Hur stor är han? En liten D-ponny på 1,43 cm i MH.

Har han någongång varit sjuk eller allvarligt skadad? Nej, det är en av sakerna som är det bästa med honom. Under tiden den gamla ägaren hade honom var han nästintill ALDRIG sjuk eller skadad på något sätt. Han har alltid varit väldigt frisk och kry så nej, det har han inte.

Varför är han så söt? Hihi jag håller med, det är han verkligen. Min söta kille!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0