Never give up on your dreams until you one day are standing there, and living your dream

Sluta tro att du är något, lek inte känd, bara för att hästen gick bra idag behöver ni inte vara bäst. Miljoner ord sägs varenda dag om hur dåliga alla är och vad fasen är målet med det? Vart vill man komma egentligen? 
Det är tydligen förbjudet att drömma om något idag eller överhuvudtaget sätta upp mål, då blir man smutskastad som aldrig förr. Varför är det så? Varför får man inte drömma om att tävla SM utan att folk är där för att berätta att det inte är någon ide att drömma, för du kommer ju ändå aldrig nå den drömmen. 
 
Det finns ingenting i hela världen som är omöjligt, det kan krävas år av slit, år av kämpande och år av tårar och glädje men det är  I N T E  omöjligt. Hur många gånger än någon har sagt att du aldrig kommer klara att tävla SM så är det inget att tro på över huvudtaget. 
 
Idag står jag här med fötterna på jorden och jag vet att jag utvecklats. För sju år sedan var min största dröm att få en helt egen häst att också få tävla med, att få ha roligt med och att göra något riktigt riktigt kul med. Hur många tårar som har runnit nerför mina kinder under tiden går inte att räkna till. Tydligen skulle jag "aldrig" klara av att rida Fredman, min gamla shetlandsponny, ordentligt. Hur många frågor jag fått som löd precis såhär, "ska du inte sluta snart, varför fortsätter du?" Och dom orden fick mig att vilja ännu mer. 
 
Sju år senare står jag idag, med min alldeles egna ponny som jag tävlar, precis drömmen jag hade för sju år sedan är uppfylld och det är den drömmen jag lever idag och dessutom så tränade jag och Fredman så hårt att vi våran sista tävling tog hem segern. Vad var det som inte skulle gå sa ni?
 
Om det är någon som någonsin säger att du aldrig kommer klara det så är det bara att köra rakt över dom, vänd huvudet och fortsätt framåt för vet ni vad? ALLTING går, det ända som krävs är lite målmedvetenhet och en jäkla massa vilja och kämparglöd, då slår jag vad om att dina år av slit och kämpande kommer löna sig. Ge aldrig upp och säg inte att något "aldrig" kommer att hända, det trodde jag också, tills jag idag har min egna häst. Det krävs kämpande men det GÅR!
 Min egna fina Nocona Hassan, som jag slitit för i sju år att få.
"Never give up your dreams until you one day are standing there, and living your dream"
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Julia, du anar inte hur mycket det här inlägget peppade mig! Jag kommer att kämpa, kämpa, kämpa, tills jag också står där med egen häst. Min största dröm. Du är världsbäst Julia! <3

2014-04-03 @ 18:48:13
URL: http://theli.horseworld.se
Postat av: Sarah

Peppatt!

2014-04-03 @ 21:40:03
URL: http://sarahhgberg.blogg.se
Postat av: Wilma

Så jävla sant! En av mina närmsta vänner trodde för, säg bara 1-2 år sedan att hon aldrig skulle få en egen häst för att familjens ekonomi inte räckte till det, men mirakel och drömmar slår in och idag står hon med en egen ponny vid sin sida. <3

2014-04-05 @ 17:18:54
URL: http://wilmafur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0