Helt fruktansvärt hemskt.

Jag mår på riktigt dåligt över att se den här videon, jag förstår inte hur man kan med. Ja, jag erkänner att jag kanske har tagit en häst i munnen för att den inte lyssnat men den bara gapat. Hur kan jag inte fatta att den hade ont när den öppnade munnen? Jag blir bara så arg, ledsen och besviken på mig själv som ridit med bett och inte tänkt på vad det egentligen kan göra om man drar för hårt i tyglarna och jag blir riktigt ledsen för alla som fortfarande gör det, även fast man sett dessa videos. Det är hemskt, vill absoluta inte hänga ut någon men det här är djurplågeri och det går inte att förneka, tyvärr. 
 
Stoppa det här nu, det värker i mig av att se denna video och alla ryttare som drar sina hästar allt vad dom kan, om man tänker såhär - vi får någon varelse att må fruktansvärt dåligt om man gör sådär, dom är individer som har lika mycket känsel som vi. Respektera hästarna och deras mun, det är deras område och vi ska inte komma och dra dom i hela munnen. Om vi ska rida bett med så gör det med respekt och framförallt, dra ALDRIG en häst hårt i munnen. 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Isaksson

Vill bara betona att du har verkligen valt en riktig värstning video att visa de här. I vissa länder så är hästhållningen fruktansvärt överhuvudtaget och företaget, Nevzorov Haute Ecole, är ett företag som säljer och sysslar med sk. Home.schooling programs. de säljer dvder om hur man ska hantera hästen naturligt etc. bla. så skriver du på ett avtal om att man inte ska rida hästen du tränar på ett år för att hästens rygg ska kunna få chansen att rehablitera sig. samt ska du tänka att just i Sverige har vi en bra fungerande länsstyelse som ser till att vare sig hundar eller hästar far illa plus att har du någonsin sätt våra svenska stjärnor rida så våldsamt som de gör på filmen?
De företaget förresten som har publicerat filmen är från Ryssland och där är hästhållningen mycket hemsk. men samtidigt finns det även mycket bra avel anläggningar etc. vill inte direkt dra alla över en kam ;)

Med vänlig hälsning

2014-04-24 @ 20:41:52
Postat av: Olivia

Åh så himla hemskt.. Kunde inte ens kolla klart på videon, usch! :(
Sv. Men gud tack gumman! Älskar dig <3
Ja du får verkligen jätte gärna komma och fota, verkligen! Säg bara till någon dag när du har tid&lust, så får du hänga med och fota! Kram finaste du <3

2014-04-24 @ 20:52:57
URL: http://oliviaas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0