Fantastiska pass på fina pollar

Hej på er! Nu har jag äntligen tid att sitta och ta det lugnt igen, har haft saker att göra konstant hela dagen idag vilket faktiskt jag gillar, att hålla igång och göra saker men efter en hel dag blir man ganska trött må jag säga. 
Vid ett åkte jag ut till Vänersborg, skulle hoppa min kusins stor häst Malandro då hon inte riktigt vågar hoppa högre. Tycker faktiskt han skötte sig riktigt bra, hans svårighet är ju avstånd. Han kan inte bedöma det själv och hoppar lite när som vilket inte funkar. Man måste rida HELA vägen fram tills han hoppat av, i början blev det en hel del missförstånd tills han faktiskt började komma in i det hela. Då hoppade vi lite linjer, svängar, banor och lite sådant. Han skötte sig exemplariskt och hoppade väldigt bra i slutet, var roligt att han hoppade så bra. I slutet hoppade vi en oxer på 90 cm och då kom han bra, så hoppa kan han. Duktig häst fast han var väldigt busig ibland, han kunde flyga iväg i luften med glädjesprång flera gånger eller dra iväg men det var bara att styra rakt in i ridhusväggen för såklart han stannar då, rygga och sedan fortsätta. Det är alltid roligt med lite busiga hästar haha men nu ska det nog gå bra att tävla honom. 
 
Efter att jag hoppat honom så drog jag mig till Hassan. Red honom i paddocken och han var så otroligt fin idag. Skrittade fram honom fem minuter och tog tyglarna och jobbade honom i skritt i fem minuter, travade lite i en låg form form och red lite övergångar, halter och serpentin bågar. Han var helt magisk i galoppen, tror aldrig han varit så fin någonsin i galoppen. Ja, ett helt fantastiskt pass såhär på kvällen, bättre avslut på en bra dag får man leta efter. 
Emellan jag red Malandro och Hassan så tränade jag även, en och en halv timme stenhårt. Är helt slut i kroppen, huvudet och benen är möra. Nu har jag tagit en varm dusch och tänkte avsluta dagen in i det sista med att ta en god kvällsmat innan läggdags tidigt för att vara pigg imorgon, underbart ♥
 
Jo vad var det jag sa? Busig storis Malandro idag!
 
Och min egna snygging 

 

Kommentarer
Postat av: sonny

Haha såg videon , haha vårkänslor eller ;)

2014-04-16 @ 22:39:47
URL: http://sonnya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0