En härlig stallkväll

Har precis kommit hem från stallet nu, jag joggade Hassan lite i paddocken och han kändes faktiskt riktigt fin, jobbade honom i ett bra jogging tempo och en låg form, skrittade och travade ut honom på en lång grusväg med pappa i solen och han la in några glädje hopp. En lugnt mysigt pass! Känns bra att sitta på hans rygg igen och rida och se han så glad, alla timmar på hans rygg är verkligen värdefulla. Han var lite stel i vänster bak, lite trög att hänga med i steget men jag tror bara han behöver få ordentlig stretching och få sträcka ut på benen i några galopper så ska det nog släppa, skönt att han inte har ont eller är skadad i vilket fall som helst. 
Medans jag kollade i det fina vädret på min hoppträning jag egentligen skulle haft idag så fick han stå i våran trädgårdshage i skinande kvälls sol utan täcke och äta. Han vart så himla glad och lycklig och så otroligt fin när han stog där, riktigt riktigt fin är han. Världens härligaste stall kväll med ett mysigt pass på lill ponnyn, cafét öppet och alla härliga människor i ett grymt väder. Bättre kväll går inte att få ♥
 
Nu väntas ryttareliten och en mys kväll innan jag ska sova. Imorgon ska jag rida två hästar och träna, en o slapp dag så att säga. Vi hörs mer imorgon, hoppas ni haft en jäkligt bra tisdag!
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Underbart!

2014-04-15 @ 21:12:10
URL: http://tobehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0