Efter motgång kommer grymma framgångar

Idag levererade min fina fina Hassan till yttersta kvalité. Han har ALDRIG hoppat såhär fint som han gjorde idag, allt bara flöt på och han hoppade allt i alla lägen nästan, bana med kluriga svängar, aningen höga hinder och lite olika kombinationer och linjer men han fixar det. 
Efter mycket motgång i hoppningen har det den senaste tiden gått uppåt och idag ramlade stenen ner så att säga och allting släppte. 
Han hoppade upp sig väldigt bra och jag fick med mig honom fint över hindret, han kunde reglera sina egna avstånd bättre idag. Arbetade mycket med bommar i början och hoppade över bommar massa olika banor för att få lydnad på hästen. Sedan hoppade vi samma bana ett par gångar innan en annan bana med fas 1 & 2 på 12 hinder precis som på tävling. Varje språng, varje känsla över hindrena gjorde mig lycklig. Han ska alltid stanna en eller annan gång på något men idag, så gjorde han inte det. Var inte alls lika tittig som han brukar och tvekade inte någonting. Väldigt väldigt pigg och glad med öronen framåt, idag levererade han på topp och jag var mer än nöjd. En grymt bra hoppträning i bagaget, även våran bästa tror jag faktiskt! Lagom taggade tills pay & jumpen om två veckor.
 
Nu har jag tagit ett varmt bad, kollat på ryttareliten och ska snart stänga igen. Vill sova tidigt idag för att vara utvilad tills imorgon, en ny dag och onsdag dessutom - love ♥ 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna Bäckström

Åh så kul Julia! Framgångar är alltid lika roliga. Du är grym <3

2014-04-01 @ 22:21:50
URL: http://sannabackstrom.se
Postat av: emelie

Vad roligt att det gick bra :)Man är alltid lika glad efter en hoppträning :)

2014-04-02 @ 07:13:30
URL: http://emeliestarrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0