Dag 6 - typ av hästar jag gillar

Åh, jag är helt off för sportiga och heta hästar med mycket temperament och som kräver sin ryttare men ändå har en massa kärlek, glädje och personlighet. Vi har en hel del små heta sportponnysar i stallet och dom är så galet fina. Tycker verkligen om hästar i den lite tunnare modellen, små, nabba och gärna svarta eller skimmlar. Vet inte varför jag gillar just dom hästarna. Men om jag hade fått göra min egna drömhäst så hade det varit en maxad d-ponny, gärna heltvit eller helsvart, pigg och glad som bara den och gärna lite för mycket krut i sig - men som ändå går att rida och hantera på ett bra och säkert sätt. Det gör aldrig något heller om hästarna är lite studsiga och busiga också. Men en sak jag INTE gillar är hästar som gör allting åt ryttaren, som man bara kan åka runt på så vinner man ändå alla klasser. Jag vill ha en bestämd, tuff och lite envis ponny som kräver sin ryttare. Jag vill vara svettig efter ett ridpass för att man har fått kämpa. En ponny med mycket kärlek och personlighet som kan stå i timmar och vilja gosa lika mycket som jag vill.
 
Jo men det är sådana hästar jag gillar, men i mina ögon så har jag ändå min lilla tuffing till ponny som står i stallet och han stämmer inte in på någon utav dessa punkter till drömponny förutom att han är envis, bestämd och tuff med mycket hjärta, kärlek och personlighet.. men förutom det så stämmer han inte in på något, men det är någonting som gör att han är min absoluta dröm ponny ändå, på sitt eget lilla vis ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0