Dag 4 - Mitt bästa träningstips

Det beror helt på i vilket syfte det handlar om, ifall man menar träning med hästar eller träning för sig själv och sin egna kropp. 
Men jag förmodar att det är ridning och vi människor det handlar om.
 
Mitt bästa tips inom ridningen är att ni letar upp några bra ridövningar som du och din häst behöver träna på, hitta någon bra övning för att sätta den där skänkelvikningen du tränat på. För att utvecklas måste man jobba på dom sakerna som är svåra. Det gör ingen stor nytta att gång efter gång träna på dom sakerna som funkar bra redan. Annars så bara kämpa, jag har inga speciella träningstips men fokusera. Ta tyglarna eller vad man nu jobbar med och jobba med en sak intensivt med fokus och sedan pausa för att vila, det gör alltid jag!
 
Mitt bästa tips inom träning för oss är att om du tillexempel ska dra dig ut och springa några kilometer eller gymma så kör. Bestäm dig själv för att nu kör vi, sätt på lite peppande musik i lurarna och tro på dig själv att du klarar dom kilometrarna du kämpat för. Musik gör alltid gott, jag blir iallafall otroligt peppad av det så musik är absolut något jag tror alla borde ha när dom tränar. Om du känner dig omotiverad så kan man alltid hitta på någon träning man själv tycker är roligt, om man tycker det är roligt att hoppa hopprep samtidigt som man springer så gör det. Att träna ska vara kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0