Allting satt perfekt idag

Är verkligen ledsen för dålig uppdatering, idag ha jag inte uppdaterat över huvud taget för att jag dels har haft mycket att göra och dels för att jag ville få känna en sista dag riktigt ledig och slippa NÅGRA måsten innan skolan drar igång. I varje fall så red jag ett dressyrpass på Hassan i paddocken i sommarvärmen på det nya hackamoret idag och det nya tränset, han var helt magisk.. jag har haft honom i ungefär ett år och jag ljuger inte när jag säger att det var det bästa dressyrpasset vi någonsin haft på ett år. Allt stämde, jag höll knappt i honom och han fixade allting själv. Det var helt underbart. Han var jätte pigg och glad och jag märkte hur himla bra han trivdes på hackamoret, inget bett men ändå lite mer stöd än en vanliga repgrimma. Det kommer vi fortsätta med. Undertrampet, formen och ryggen satt idag, i alla gångarter. Skrittade fram i ungefär fem minuter på lång tygel, jobbade honom sedan i fem minuter i skritten innan jag började jogga igång honom och försökte hålla en lång form och låg form. Flyttade honom och gjorde en massa skänkelvikningar samt öppna och sluta och han vart liksom "med" idag, hela bakdelen var kvick och han flyttade bra. Galopperade en hel del på volter och längs långsidorna i en normal form och ville hitta känslan, han gick perfekt och frustade en massor. Efter så mycket slit så fick jag äntligen ett pass där jag kan känna att "wow" vad det här gick bra. Ett kvitto på allt slit. Skrittade och joggade av honom i skogen ute med Louise efter också. 
Grymma grymma ponny ♥ 
 
Imorgon börjar skolan igen, inga mer långa sovmornar och ingen mer lugn tid. Det känns faktiskt inte alls kul att gå tillbaka, är bara riktigt trött på det här nu och jag behöver verkligen en vecka till. Nu är det bara jobbigt med skolan. Jag blickar framåt, det är endast 30 skoldagar kvar och sedan är det SOMMARLOV. Det är något att längta efter, wonderful! Nu ska jag kolla schemat för veckan, planera lite och sedan sova. Vi hörs! I veckan kommer min nya bloggdesign också, håll koll.
 
Två bilder från idag, så himla härligt.
 

Kommentarer
Postat av: Sonny

Vi på sjuntorp är lediga i morgon med så har en dag till att ta de lugnt på

2014-04-21 @ 22:52:15
URL: http://sonnya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0