Nätmobbning och kränkningar på internet

Det här med att hänga ut andra på internet är väll en av dom mest vanliga sakerna i vardagen nu. Jag fattar inte vad problemet är egentligen, är det verkligen så svårt att låta bli. Folk som hänger ut andra öppet inför en stor grupp på internet. Att folk dissar saker hej vilt om andras utrustning och sedan när dom själva har en kopia av precis den saken.
 
Sedan är det ju så jädra viktigt för oss bloggare att vara så otroligt snälla hela tiden, hela tiden vara så trevliga och inte bry oss om dessa kommentarer. Det är inte så lätt som alla tror! Vanliga människor som varken har blogg eller något annat är det helt fritt fram att kasta skit på andra, men för bloggare? Bara för vi bloggar och ska vara en sådan bra förebild får vi ju absolut inte svara något taskigt tillbaks. Utan bara "skita i det" Jag är så förbannat trött på det, jag tänker sluta vara så himla trevlig mot alla som kastar skit på mig. Utan även fast jag får en taskig kommentar, vare sig den är anonym eller inte tänker jag inte längre vara så trevlig! Jag är trött på det nu. Aldrig att jag skulle hänga ut personen och skriva så taskiga saker som finns att skriva, men jag tänker svara på ett sätt som visar att jag faktist bryr mig. För det börjar gå för långt nu! Vi bloggare är ju inte tillåtna till någonting. Vi har en regel, det är att vara snäll mot alla hela tiden. Jag tänker behandla andra precis som dom behandlar mig!

Att provocera och skriva milslånga inlägg om hur fult just dom där stövlarna det är precis samma sak. Provocering kan vara roligt, till en viss gräns. Och den gränsen känns väldigt osäkert för väldigt många känner jag.
 
Jag är så trött på att detta alltid ska vara ett problem. Varför kunde inte vi ALLA ändra sin inställning och göra bloggvärlden en trevlig plats på internet där man ska känna sig trygg, jag blir mörkrädd och det är bara förnamnet.
För hur kul är det för en liten 10 årig tjej som precis skrivit sitt första inlägg om att hon lyckats på en tävling, blir uthängd för att folk kallar henne skrytig. Alla i bloggvärlden är inte 30 år och kan ta all den skit som kastas varje dag, det är så mycket unga tjejer och killar i bloggvärlden, det funkar inte att kasta så mycket skit på en liten tjej.
Jag är 12 år, 12 ÅR. Och ni såg ju kommentarerna vi fick som vi skrev ett inlägg om, det är ett läskigt beteende. Kalla andra för hora och djurplågare. Såklart som sjutton att det sårar.
Nätmobbning är det allra värsta jag vet och det är ju det, minst halva bloggvärlden består av elaka kommentarer, kränkningar och nätmobbning och det är allt annat än okej.
 
Jag skiter fullständigt i om det är någon röd tråd i detta inlägg, nu vill jag bara gå ut med detta. Att snälla, kan vi inte allihopa försöka? Vi alla kan göra skillnad, nu ändrar vi om bloggvärlden till en trevlig plats och hoppas att alla ska trivas! För just nu försvinner det allt för många duktiga bloggare, just för det här med elakhet på nätet.
VÄLKOMMEN TILL BLOGGVÄRLDEN ALLA, DETTA SKA BLI EN TREVLIGARE PLATS OCH ALLA KAN GÖRA SKILLNAD.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRYMT INLÄGG, en massa power!!! You go girl :D

2013-08-26 @ 19:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0