- Julia Linnea Axelsson -

Hej och välkommen till PonnyPassion. Mitt namn är Julia Linnea Axelsson och jag är 12 år. Jag har ridit nästan hela mitt liv eller iallafall 7 år!
När jag var 5 år så fick jag min shetlandsponny Fredman som jag nu har jobbat och tränat upp nästan själv, nu har jag även fått en D-ponny som heter Nocona Hassan.
 
På fritiden är jag mest i stallet, skolan eller umgås med mina kompisar. Jag brinner för fotografering och det gör jag med min systemkamera Canon EOS 1000D, Jag fotar lite allt möjligt men självklart mestadels hästarna.
 
 
Fredman är en väldigt snäll och go shetlandsponny men framförallt väldigt bestämd och vet vad han vill, Han vill oftast bestämma precis allting han ska göra. Han är född 1997 vilket betyder att han är 16 år. Vi har tillsammans tävlat en del i hoppning när jag var mindre och det gick lite blandat då vi ibland kom hem med rosetter och ibland med skitna kläder.
Det bästa han vet är körning och han har mycket goda resultat där och är riktigt duktig. Han är den bästa ponnyn som jag nånsin träffat, min lilla prins ♥
 
 
 
Nocona Hassan är min d-ponny som jag nyss har fått, Han kom hem till mig och min familj den 27/4-2013 så jag har nyss fått honom. Han är en mycket glad och snäll ponny med otroligt mycket krut i sig, Framförallt i hoppningen. Han är också född 1997 men är ett krutpaket över allt. Han är tävlad LA dressyr, LC hoppning och debuterat fälttävlan.
Han kräver en bestämd och orädd ryttare som inte ger allting gratis och det är precis det jag gillar med honom.
Den lilla prinsen är en liten d-ponny på 143 cm i mandhöjd och är importerad från England men är nu en svensk ridponny.
 
 
 
Jag hoppas du kommer att gilla denna bloggen och jag hoppas att alla ska trivas här. Jag har tidigare bloggat på bloggen www.teamponnys.blogg.se men vi har nu tagit en paus och detta får bli bloggen jag uppdaterar på fram tills vi kör igång på den gamla igen.
 
Sprid gärna bloggen och visa den för andra, men framförallt vill jag att du ska tycka om bloggen.
Fritt fram att kommentera och fråga saker, men kom ihåg! Behandla andra precis som du vill bli behandlad själv.
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad heter den svart ponnyn??

Svar: Fredman :)
julialinneaaxelsson.blogg.se

2013-08-26 @ 14:24:48
URL: http://hoppmupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0